annemiek-marion.reismee.nl

Yellowstone

Na het ontbijt bij Cabin Creek Inn pakten we de auto in en vertrokken richting het national Teton Park. Dit ligt aan de zuidgrens van het Yellowstonepark. Het was droog en er scheen een mager zonnetje. We gingen weer over de bergen en de uitzichten waren echt prachtig. Na 2 uur kwamen we in het Tetonpark aan en we zagen al gauw een paar buffels. Een mooi park met besneeuwde bergen en mooie riviertjes dat, zoals al geschreven, overliep in het Yellowstonark. Daar was het nog hartje winter: langs de wegen sneeuwwallen van zeker nog 60 cm, maar wel zo’n prachtig gezicht.... Bevroren meer, snelstromende riviertjes en kreekjes in wintersfeer. En natuurlijk bar koud. We kwamen langs het geisergebied, dus eerst naar the Old Faithfull. Die liet wat langer op zich wachten dan aangekondigd en omdat het toen behoorlijk regende dropen we van het water. Marion zocht het haar toevlucht in het visitorscentrum waar je, bleek mij later, ook een schitterend uitzicht had op die enorme spuwende geiser. Drijfnat ging de reis verder langs de mudpots, nog meer buffels en zowaar een eland staande in het water van de rivier. Om 17 uur reden we de westkant uit en kwamen we vrijwel onmiddellijk in het plaatsje West Yellowstone waarwe een Cabin gereserveerd hadden. Niet zo fraai als de vorige, maar toch wel acceptabel. We aten een lekker hapje in dit zeer toeristische stadje en nu ligt Marion in haar ponnetje lekker te knorren onder een sprei met elanden en beren.

Ineke

Weer een geweldige dag voor jullie.
Ben benieuwd wat er morgen weer te wachten staat.
Ik geniet echt van jullie verhalen en foto’s.
Doe voorzichtig meisjes en geniet nooit met mate. ?

Jopie

Wat een mooi verhaal weer en wat een belevenissen een foto van Marian onder het sprei van elanden en beren zou wel fraai zijn!
Jammer dat het slecht weer is voor jullie, nog veel plezier