annemiek-marion.reismee.nl

Yellowstone 2

Gisteren was de 2e dag in Yellowstone. Omdat we op een steenworp afstand van de westelijke ingang de lodge hebben, zijn we in een wip in het park. De sliert met auto’s voor ons startten hun ritten rechtsom, dus met de klok mee, en dus besloten wij om linksom te rijden. Dat werkt voor de eerste uurtjes goed, maar uiteindelijk word je toch overspoeld door Japanners die geen rekening houden met anderen: wat een akelig volkje... We kwamen weer langs de eland die nu dood en aangevreten in het water lag. ‘ De een zijn dood is de ander zijn brood’, is hier wel heel erg van toepassing. Doorrijden maar, want die aanblik hoeven wij niet. De painpots zijneen fenomeen; wit uiteslagen diepliggende kraters met bubbeld heet water, waar de dampen afkomen (zo koud was het) en kraters waar hete modder uitkletst. Heel bijzonder. En verderop overal pluimen waterdamp, groot en klein, smal en hoog, van de onderaardse geisers. kuddes met buffels, grote herten en spronhorns, maar nog geen levende eland gezien...., laat staan een wolf. Misschien op deze dag: de zon schijnt maar het is nog winters koud!

Hetty labordus hetty n de kou neem je dan op de joop toe

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben de kou neem je dan op de koop toe gr uit een zonnig oudewater

Moppiedoppie

Kom op! Japanners zijn een heel leuk volkje.