annemiek-marion.reismee.nl

Bryce Canyon

‘What a beautiful day’, the sun was  shining’......

En wij onderweg naar Bryce Canyon met lekkere meezing-muziek ( who the f... is Alice).  Een prachtige dag en een rustige reis want kennelijk was heel Amerika rond de ontbijttafel ‘ happy mothersday’ aan het vieren. We tuften langs kleine plaatsjes en nederzettinkjes en open vlaktes totdat de eerste rode rotsen van Bryce opdoken. Bij het visitorscentrum was het behoorlijk druk waardoor we besloten eerst  de route in het lang gerekte park te volgen. Dus helemaal naar boven gereden en vandaar  terug om zo alle bijzondere uitzichtpunten aan te doen. De rode rotsen in hun bijzondere grillige vormen zijn spectaculair, bij ieder punt opnieuw. Na de tocht naar beneden was het visitorscentrum te bezoeken en daarna reden we naar Panguitch waar we  ons onderkomen hebben  geboekt. Panguitch: een kneuterig stadje waar op zondag kennelijk de ‘ dag des Heren’ wordt gevierd. Anders gezegd: geen kip te bekennen, Vanavond gegeten in het enige restaurant dat open was en daar ontdekt dat hier een quilt-verleden in juni groots gevierd gaat worden. We zijn dus duidelijk een maand te vroeg, helaas!