annemiek-marion.reismee.nl

Arches

Vandaag 15 mei gingen we vroeg op weg naar het national park Arches. Om 8 uur was het al 20 graden en daarom stond er al een fikse rij voor de ingang van het park. Ook bij het visitorscenter stonden de parkeerplaatsen al vol en dus besloten we eerst de map te volgen. Geweldig en fantastisch wat eraan rotsformaties staan met daarnaast de beroemde bogen. Alle in dieprode kleuren die, met de zon erop, nog roder zijn. Overal zijn uitkijkpunten en diverse kennen ook een trail die je lopen kunt. Goed geregeld, ook met diverse rangers die uitleg geven over wat je maar weten wilt. Genoeg te doen en te zien voor wandelaars, hikers en klimmers, maar kennelijk toch niet geheel ongevaarlijk want bij een van de punten stonden een ambulance en auto van een arts. Even laten zagen we een groepje medische hulpverleners met bepakking o.l.v. een ranger de diepe canyon ingaan en tussen de rotsen verdwijnen. Onze tocht duurde zeker 3 uur met daarna nog een bezoek aan het visitorscenter.

Nu zijn we in Greenriver, maar die details zullen we jullie besparen....., lijkt me beter!